יום חמישי, 12 בנובמבר 2015

מיזם ג'אפה, של דולב גבעון רוטר.

מיזם ג'אפה, של דולב גבעון רוטר.

היום אספר על חווית יין מיוחדת במינה, מהטובות ביותר בארץ. אם לא הטובה שבהן.   בעצם... כן, זו הטובה שבהן.

"כשהייתי אצל דולב בג'אפה". את המשפט הזה תשמעו אותי אומר לפחות פעם בשבוע.
ערבי היין המופלאים שדולב עורך אצלו הוסיפו לי לחיים פנינה מיוחדת, שהתחילה ביפו, עברה גם במסעדת הטרקלין ובסוף התייצבה לה במושב אודים השקט והמקסים.
הקונספט הוא פשוט. זה יכול להיות יינן או אחד מאנשי היקב מתוך מבחר יקבים ישראלים, וזה יכול להיות אספן יין או יבואן יין שיציג יינות מהאוסף האישי שלו. בהתאמה לאותו איש יין, דולב דואג להביא שפים היישר מהמסעדות הטובות בארץ, שמבשלים מנות שצועדות עם היינות של אותו ערב, יד ביד.
אז מגיעים בשמונה בערב, מתקבלים בברכה על ידי דולב ושאר האנשים, שבקרוב יהפכו לחברים, ומשום מקום כבר יש ביד כוס יין לבן או רוזה. מנשנשים טאפאסים, ומתיישבים סביב השולחן המרובע והאינטימי והאווירה עולה לשמיים. הבקבוקים נפתחים אחד אחרי השני, לאט לאט, כל יין מקבל מנה שונה ומיוחדת משלו, וכמובן שגם הסברים ופירוט נרחב מפי אורח הכבוד של הערב. לקראת אמצע הערב, כשכולם כבר מאוהבים ביצירה של דולב, יש עצירה קלה לסבב הכרות שיוצר חיבור מיוחד בין כל היושבים לשולחן. מאותו רגע כולם שותפים לתענוג הזה, לפנינה הזאת. מכאן הערב ממשיך באווירה אחרת. כולם כבר פתוחים יותר ומרגישים בנוח יותר, והמילים והסיפורים זורמים החוצה. חוויות אישיות, הומור, ולקראת סוף הערב גם המון חיוכים שבעים ושלווים, וכולם חושבים לעצמם - "הלוואי שזה לא ייגמר לעולם". וכולם יחזרו הביתה, ויגידו לפחות פעם אחת בשבוע - "כשהייתי אצל דולב בג'אפה".

ערב יין שכזה הוא אחד מהנאות החיים החשובות שיש לי. חובב יין הנמצא בתחילת דרכו, מלצר יין, מומחה ליין, יינן, משווק יין - כולם מרגישים שם בנוח. אף אחד לא בא לבחון מישהו. כולם באו ליהנות מהדבר המופלא הזה, הפנינה הזו.
המחיר לפינוק הזה אמנם נשמע מעט יקר, אבל בתור אחד שחווה את החוויה הזו על בסיס קבוע, אני מבטיח לכם שאתם תתפלאו שהמחיר לא יותר גבוה. מחיר לערב יין קלאסי הוא כ - 350 ש"ח לאדם. מחיר לערב למתקדמים נע בין 400 ל600.
אז אתם מוזמנים בחום ליצור קשר עם דולב גבעון רוטר במספר - 0523180033, ואין צורך להודות לי מעכשיו, כי סביר להניח שנתראה שם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה